Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Hoi Joe,Tot ongeveer 5 jaar geleden heb ik altijd racers gereden zoals een Yamah YZF 750 R en een Suzuki GSXR 600.Dit soort motoren zijn erg stabiel op zeer hoge snelheid, vooral denk ik door de zitpositie.Je houdt meer druk op het voorwiel omdat je meer voorover zit en veel minder wind vangt dan op een sportieve toermotor, je hangt niet zo aan het stuur.Mijn FZ1 Fazer rijd ik nu voor het tweede jaar en hiervoor heb ik 4 jaar een Ducati Multistrada gereden. Bij deze motoren zit je rechter op en vang je veel meer wind.Ze zijn mede daardoor wat instabieler bij hoge snelheden. Maar ja. jij had op je oude FZS Fazer geen probleem zeg je, kijk eens naar onderstaande aandachtspunten:Bandenspanning (2.3bar voor - 2.6bar achter)*Is de rijhoogte achter verhoogd of de rijhoogte voor verlaagd?Draag je een motorkleding van textiel wat veel wind vangt of een lederen motorpak?Probeer eens wat meer voorover te ziten bij hoge snleheid*De rijhoogte wordt vaak achter verhoogd door de veervoorspanning te verhogen of een riser te monteren. Dit doet de motor sneller en scherper sturen maar moet inboeten op rechtuitstabiliteit. Hetzelfde geldt voor verlagen van de veervoorspanning vóór of het laten zakken van de voorvorkpoten door de kroonplaten.Gr. Rob