Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Hoi Allemaal,Misschien hoort het niet thuis in dit topic omdat iemand anders deze met een vraag over stabiliteit is begonnen. Maar ik heb afgelopen weekend ook erg aan het zoeken geweest naar wat stabiliteit.Mijn FZ1 Fazer vind ik soms erg zenuwachtig en onvoorspelbaar in de bochten. Ik heb het idee dat er veel te veel druk op de voorkant staat bij net insturen. Hij wil wel insturen maar op een bepaald moment is het erg moeilijk om de motor nog platter te leggen. Het is dan net alsof het voorwiel naar de buitenkant van de bocht wil, dit is ongeveer 1/3 tot halverwege de bocht. De motor heeft dan ook erg veel moeite om wat platter gelegd te worden. Ik ben daardoor genoodzaakt om de snelheid in de bocht terug te nemen ipv stabiel/neutraal gas te geven .Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken ? Het is een 2008 model waarvan ik de achtervering op de hoogst/strakst mogelijke stand gezet heb (weeg +/-100kg).Het is mij dusdanig tegengevallen dat ik eigenlijk weer terugverlang naar mijn vorige Fazer (FZS1000).....alvast bedankt voor jullie reacties :-)groetenKami