Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Citaat van: FZ1GT op 28 juli 2009, 08:43:33Ik heb er vaak last van dat ik hem met 2 streepjes wegzet, en dan na 1 dag weer terug pak met een reserve aanduiding. Na een klein stukje rijden geet ie dan weer 2 streepjes aan. Zet je hem toevallig weg op zijn zijpoot ? In dat geval heb ik hetzelfde fenomeen. Voor ik hem start ga ik er dan opzitten en wacht een 10-tal secondjes. Bij het starten geeft ie dan meteen de juiste inhoud weer, zal wel te maken hebben met de sonde die gebruikt wordt dat bij het schuin staan niet correct leest.Citaat van: tisnix op 28 juli 2009, 00:35:58Heeft iemand enig idee hoeveel reserve je nog hebt (uitgedrukt in km) wanneer het lampje begint te knipperen?Met een volle tank doe ik met een gemiddelde rijstijl over de 200km wanneer reserve aanspringt. Van dat moment krijg ik er nog tussen de 20 à 45km uit, afhangend van de rijstijl. Dan ga ik meestal tanken omdat ik geen zin heb om te duwen. Bij het tanken kan ik dan uitrekenen dat ik meestal tot een dikke 40, max 50km in reserve kan rijden, wederom met een gematigde rijstijl!
Ik heb er vaak last van dat ik hem met 2 streepjes wegzet, en dan na 1 dag weer terug pak met een reserve aanduiding. Na een klein stukje rijden geet ie dan weer 2 streepjes aan.
Heeft iemand enig idee hoeveel reserve je nog hebt (uitgedrukt in km) wanneer het lampje begint te knipperen?
Het zal vast wel te doen zijn, inderdaad met een heel extreem rustige hand... Maar daar heb ik geen FZ1 voor onder mijn kont...