Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Citaat van: vincefazer op 29 april 2010, 23:27:02Vanavond mijn tailriser opgehaald.Het zijn de twee driehoek dingen bij de schokbreker geworden, en ze moeten een verhoging geven van 30mm.Ik ga ze van het weekend maar eens monteren.Lijkt me ook wel wat, maar ben bang dat ik niet meer met m'n tenen op de grond kan zetten Heb korte benen, de grondspeling met mijn rijstijl is niet optimaal.
Vanavond mijn tailriser opgehaald.Het zijn de twee driehoek dingen bij de schokbreker geworden, en ze moeten een verhoging geven van 30mm.Ik ga ze van het weekend maar eens monteren.
Foto's heb ik nog niet gemaakt, maar vanmiddag wel de tailriser gemonteerd en lekker het hele gedoe rond koninginnendag langs me heen laten gaan...Was al met al zo'n 20 min werk en klaar.Kont staat een stuk hoger! Vind het er veel mooier uit zien, maar goed daar was het mij in eerste instantie niet om te doen.Maar eens een eindje gaan rijden om te testen.Tot nu toe, stuurt een stuk aggressiever, is veel speelser te rijden en lijkt gevoelsmatig nog meer op een 600-tje, alleen bij grote hellingshoeken vergt de motor nog steeds wel een stevige hand qua tegensturen.Het was icm de hyperpro vering en de nieuwe banden al een motor geworden waarbij je alleen maar aan sturen hoeft te denken of hij ging al, dat is nu nog meer.Hij valt wel iets in de bocht maar ik vind dat juist heerlijk rijden, je kunt de motor heel lekker "zetten" bij het insturen.Zenuwachtigheid nog niks van te merken, wel dat het voorwiel iets meer omhoog wil bij hard optrekken.Ik heb max. iets van 180 km/u gereden en de motor was nog steeds even stabiel als voor de tailriser.Qua grondspeling, ja die is duidelijk meer geworden, of dit ook voldoende is, dat zal blijken als het weer het toelaat om weer even een paar op- en afritten lekker stevig te pakken.Samenvattend, tot nu toe heel blij met deze keuze!
Citaat van: VINO op 1 mei 2010, 10:25:41Citaat van: vincefazer op 29 april 2010, 23:27:02Vanavond mijn tailriser opgehaald.Het zijn de twee driehoek dingen bij de schokbreker geworden, en ze moeten een verhoging geven van 30mm.Ik ga ze van het weekend maar eens monteren.Lijkt me ook wel wat, maar ben bang dat ik niet meer met m'n tenen op de grond kan zetten Heb korte benen, de grondspeling met mijn rijstijl is niet optimaal.Heb je dan ook niet al je rempedaal aan de grond gehad?Dat probleem begon bij mij laatst, en dat vond ik toch wel eng, heb liever niet dat bij een 100+ km/u bocht de achterrem ineens begint te werken.
was de montage ervan makkelijk of eerder moeilijk. Ziet er wel vet uit zeker als je langs achter kijkt, die vette achterslof komt er nu eens zo mooi uit. Goe bezig
Ik wil de slijtpennetjes onder de steppies gaan vervangen door boutjes met een ronde kop erop.Heeft iemand tips of ideeën hierbij?
Mede dankzij jouw foto's daarover en je begeleidende verhaal, kwam ik op dit idee.Maar jij vind het dus beter om helemaal niks onder je steps te doen, veiligheid gaat voor, is alleen zo zonde van de steps.Een steppie kost zo 80 euro.Maarja, een valpartij is nog veel duurder...