Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Daarnaast scheelt het ruim 5 kilo tov de standaard uitlaat, en 5 kg op een motor met een drooggewicht van 205 kg is bijna 2.5% gewichtsbesparing. In de racerij zullen ze een moord plegen voor zulke eenvoudige gewichtsbesparingen.Dus reken mee, specifiek gewicht vs pk'sOrigineel 140 pk op het achterwiel op 205 kg droog is 1.464 kg per pkAangepast 152pk op het achterwiel op 200 kg droog is 1.316 kg per pk.Dus qua specifiek vermogen scheelt deze aanpassing gewoon 11.2% verbetering. Ik vind dat heel erg veel!
mm, feiten vind ik wel leuk, ik rijd standaard, dus ik heb nu op mijn FZ1S. Stel de 140 pk zou waar zijn:- rijd ik afgetankt in mijn normal motorpak en dikke laarzen205 kg+18 kg benzine en 14 kg kleding (verschil tov zomerkledij) = 237 kg is 1,692 kg per pk- rijd ik bijna leeg en met zomerpak205 kg+3 kg bezine= 208 kg is 1,485 kg per pk WAUW dat is nog een groter verschil dan jouw voorbeeld, als ik niet ontbijt wordt het nog iets beter zelfsdie voorbeelden van mij heb ik beide mee gereden trouwens in praktijk en weet je...het maakt geen ruk uit.Zit tussen de oren.Overigens, wie is die Jeroen? Lijkt me wel eens leuk om zoiets te zien.