Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Geen probleem om dat ding erop te plakken,Zeepsopje maken --> lauw water + een druppeltje afwasmiddel --> mengen en in plantenspuit doen.Tank van te voren schoonmaken, zeepsop op tank spuiten (niet zeik nat he) en plakken.Tijdens het plakken kun je blijven schuiven, totdat alles op zijn plaats zit.Dan van afblijven en een nacht laten drogen of föhnen met haar föhn. Door het drogen ontsnapt de lucht en ontstaat er vacuüm.En hopla de sticker zit er zonder luchtbellen op!
Ik wil niet de betweter uithangen, maar als ik even een tip mag geven. (Heb namelijk in een vorig baantje behoorlijk wat stickers mogen plakken)Sickers dmv van sopje op zijn plaats zetten en vervolgens met de hand of speciale stickerspatel het overtollige vocht en lucht onder de sticker uitwrijven.Eventuele hoeken of bochten die de sticker moet maken, sticker dmv van föhn of regelbare verfbrander warmen en aandrukken.Overige beetje vocht verdwijnt zo ook snel.Bij kleine platte oppervlakten luistert het niet zo nauw, maar als je bij grote vlakken met hoeken de handel laat indrogen en dan pas definitief nagaat, heb je grote kans dat je toch wat plekjes in de sticker krijgt.Is slechts goed bedoelde aanvulling
Die sticker is onwijs dik. Dat sopje wrijf je er echt niet effe onderuit want dan krijg je ook nog eens lelijke krassen en/of plekken op je sticker. Ik heb de motor in de woonkamer gezet en lekker op temperatuur laten komen. Doordat de motor en sticker lekker kamertemperatuur kregen ging het plakken best goed. Echter, zorg ervoor dat de sticker gelijk in de goede positie is want als je hem een stukje los wilt trekken gaat dat heel moeilijk en heb je gelijk zo'n rare plek in je sticker. Die rare plek blijf je, als je vanaf de zijkant kijkt, zien op dat stukje. Allemaal goede tips hoor van jullie, maar het blijft een erg secuur klusje.Ciao