Yamaha Forum

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
  • Index
  • Help
  • Zoek
  • Inloggen
  • Registreren

Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8

• Yamaha Forum »
  • FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen »
  • Algemene vragen over je FZ1 (Moderators: Fz1-Bert, FZ1-Bike) »
  • Michelin Pilot Power 2ct vs Road 2
  • Print
Pagina's: 1 2 [3] 4 5

Topic: Michelin Pilot Power 2ct vs Road 2  (gelezen 97605 keer)

vincefazer

• Held
Re:Michelin Pilot Power 2ct vs Road 2
« Reactie #30 Gepost op: 15 augustus 2010, 23:53:05 »
Die ervaring in de regen heb ik ook al een paar keer gehad met de MPR2 achterband.
Bij fel optrekken in de regen al regelmatig een kwispelende motor gehad.
Leef vandaag, gisteren is voorbij en morgen is het weer vandaag...

vincefazer

• Held
« Reactie #31 Gepost op: 31 augustus 2010, 22:29:56 »
Michelin Pilot Road 2ct slijt in de bergen toch wel een stuk harder dan hier op de Nederlandse wegen...
Voor vertrek van de vakantie was mijn achterband nog ongeveer 50%, en na 2.200 km bergen rijden was ie helemaal op.
Grip was de laatste 1.000 km al niet super meer, veel glijpartijen gehad bij stevig gassen.

Nu de Power Pure erop, en moet zeggen, tot nu toe ben ik er zeer over te spreken.
Ben ook meteen voor de maat 190/55/17 ipv 190/50/17 gegaan, motor is daardoor ook nog wat lichter gaan sturen.

Ben evenwel heel benieuwd hoe lang die Power Pure als achterband mee zal gaan, verwachting is nog geen 5.000 km....
Als dat inderdaad zo is, ga ik hierna eens kijken of ik de nieuwe Dunlop SportSmart ga proberen.
Hoor hier ook hele goede verhalen over!

Jacques

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 1 september 2010, 01:01:42 »
Hoi Vincent,

Ik moet binnenkort ook mijn achterband vervangen, ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Heb je zowel je voor als achterband vervangen i.v.m. de bandhoogte en stuurt dat een stuk prettiger?

Gr. Jacques

Wallie

• Held
  • FZ1 for fun
« Reactie #33 Gepost op: 1 september 2010, 05:33:56 »
Citaat van: vincefazer op 31 augustus 2010, 22:29:56

Ben ook meteen voor de maat 190/55/17 ipv 190/50/17 gegaan, motor is daardoor ook nog wat lichter gaan sturen

Hé Vince,
nu moet je wel de Speedohealer weer opnieuw instellen waarschijnlijk.
Effe checken.

Ciao

vincefazer

• Held
« Reactie #34 Gepost op: 1 september 2010, 09:34:52 »
Citaat van: Jacques op  1 september 2010, 01:01:42
Hoi Vincent,

Ik moet binnenkort ook mijn achterband vervangen, ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Heb je zowel je voor als achterband vervangen i.v.m. de bandhoogte en stuurt dat een stuk prettiger?

Gr. Jacques

Hoi Jacques, qua maat blijft de voorband hetzelfde, alleen achterband ben ik voor de andere maat gegaan.
Maten voor en achter zijn nu hetzelfde als op bijv. een R1.
In Amerika rijden heel veel mensen op de FZ1 met deze maten, en ja het rijdt een stuk prettiger!
Motor stuur nog makkelijker in en heeft meer stabiliteit in de bochten, je hebt namelijk meer rubber op de wangen dus meer rubber op het asfalt en dus ook meer grip.
Enige is dat het nu wel wat meer werk is om de schaamranden eraf te rijden, je kunt gewoon een stukje platter met deze maat op je achterwiel.

Echter heb ik de Power Pure genomen omdat men in Frankrijk de Power 2ct niet meer verkoopt, ik heb nu dus voor de Power 2ct en achter de Power Pure, maargoed dat heb ik overal nagevraagd en is geen probleem. Liever had ik de Power 2ct achter gehad, puur om dan voor en achter zelfde type band te hebben, maar ja dat is niet anders.

vincefazer

• Held
« Reactie #35 Gepost op: 1 september 2010, 09:36:24 »
Citaat van: Wallie op  1 september 2010, 05:33:56

Ben ook meteen voor de maat 190/55/17 ipv 190/50/17 gegaan, motor is daardoor ook nog wat lichter gaan sturen

Hé Vince,
nu moet je wel de Speedohealer weer opnieuw instellen waarschijnlijk.
Effe checken.

Ciao

Thanks voor de tip, maar dat had ik al even nagekeken, en ik had nog iets marge op mijn teller, hij is nu juist echt exact gelijk aan de GPS.

VINO

• Senior
« Reactie #36 Gepost op: 31 oktober 2010, 21:55:44 »
Michelin Pilot Road 2ct slijt in de bergen toch wel een stuk harder dan hier op de Nederlandse wegen...
Voor vertrek van de vakantie was mijn achterband nog ongeveer 50%, en na 2.200 km bergen rijden was ie helemaal op.
Grip was de laatste 1.000 km al niet super meer, veel glijpartijen gehad bij stevig gassen.

Nu de Power Pure erop, en moet zeggen, tot nu toe ben ik er zeer over te spreken.
Ben ook meteen voor de maat 190/55/17 ipv 190/50/17 gegaan, motor is daardoor ook nog wat lichter gaan sturen.

Ben evenwel heel benieuwd hoe lang die Power Pure als achterband mee zal gaan, verwachting is nog geen 5.000 km....
Als dat inderdaad zo is, ga ik hierna eens kijken of ik de nieuwe Dunlop SportSmart ga proberen.
Hoor hier ook hele goede verhalen over!

Vanmiddag bij Gebben even gebruik gemaakt van de actie, setje omleggen en 1 betalen 8)
Heb op advies voor de power pure gekozen, wel de standaard maatvoering.
Ben benieuwt hoe het bevalt, kan er nu nog weinig over zeggen ivm de regen hier >:( zal mijn bevindingen posten na een droge dag :98

vincefazer

• Held
« Reactie #37 Gepost op: 1 november 2010, 12:32:29 »
Mijn volgende voorband wordt ook de Power Pure, dan heb ik voor en achter weer dezelfde type band.
Qua maatvoering, ik ben echt helemaal happy met 190/55/17, stuurt zo ontzettend veel lekkerder!!

Jacques

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 14 november 2010, 01:59:26 »
Nog bedankt Vincent voor je advies. Binnenkort ga ik mijn achterband vervangen voor de 190/55/17 en ben zeer benieuwd hoe dit bevalt.
Ik wacht nog even op de bevindingen van Vino met zijn nieuwe Power Pure band.

vincefazer

• Held
« Reactie #39 Gepost op: 14 november 2010, 11:14:17 »
Die maatwijziging zal echt een positieve verassing zijn voor je, dat rijdt zo veel beter!!

asphaltD

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 14 november 2010, 12:58:14 »
Mogge,

Ik rij al sinds de tweede band met een 180*55 ik vind dit beter sturen dan de 190.

groeten

vincefazer

• Held
« Reactie #41 Gepost op: 14 november 2010, 13:23:37 »
Een smallere band met een hoger hoogte profiel stuurt altijd makkelijker, door het hogere hoogte profiel wordt de band puntiger en doordat hij smaller is is de punt ook smaller, dus ja dat stuurt zeker makkelijker. Echter met een 190/55 heb je bijna dezelfde puntigheid, maar dan wel met wat meer "vlees" op de wangen dus meer rubber op het asfalt onder flinke hellingshoeken.

GotFazeD

• Held
« Reactie #42 Gepost op: 14 november 2010, 18:43:08 »
Iemand ervaring met de Dunlop SportSmart??
Komt in de test er erg goed uit maar ik hecht toch meer waarde aan echte km ervaring  ;)

riding a Fz1 is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my Fz1.,Groetjes Berry

asphaltD

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 14 november 2010, 22:42:26 »
Dunlop Sportsmart mijn buurjongen rijd op zijn Aprilia Shiver er mee volgens mij en kan er lekker mee sturen.
Gaan niet zolang mee als de Road 2CT echter is ook meer een sportband!

Zelf kan ik er weinig over zeggen geen ervaring

JurgenS

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 19 maart 2011, 15:49:24 »
Ik heb sinds een paar maanden de Michelin Pilot Road 3, ben er erg over te spreken. Heb er tot nu toe pas 500km mee gereden, maar ze "plakken" beter als de Pilot Road en voelen betrouwbaarder aan. Daarnaast ben ik ook voor 190/55 gegaan, waardoor hij wat makkelijker plat gaat, en de motor makkelijker stuurt.

• Print
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  • Yamaha Forum »
  • FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen »
  • Algemene vragen over je FZ1 (Moderators: Fz1-Bert, FZ1-Bike) »
  • Michelin Pilot Power 2ct vs Road 2

• SMF 2.0.19 | SMF © 2020, Simple Machines
  • XHTML
  • RSS
  • WAP2