Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Heb je de
activerings-mail
niet ontvangen?
Index
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Yamaha Forum
»
FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen
»
Algemene vragen over je FZ1
(Moderators:
Fz1-Bert
,
FZ1-Bike
) »
Power Commander mapping
Print
Pagina's: [
1
]
Topic: Power Commander mapping (gelezen 14540 keer)
FZ1-Bike
Algemene moderator
Held
Berichten: 1141
Gelogd
Power Commander mapping
«
Gepost op:
26 mei 2007, 09:28:51 »
Er is nu ook een map voor de FZ1-N met een G&G demper , K&N luchtfilter en waarvan de O2 sensor verwijderd is.
Staat op de site van Power Commander :
http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_all_downloads.aspx?mk=15&mdl=129&yr=2006
Gr.Wouter
fz1n Den Haag
Gast
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #1 Gepost op:
1 september 2009, 16:08:50 »
Beste Wouter,
Vraagje. Ik heb ook een pc3 en wil deze installeren. Nu zijn de meeste mappen met een O2 sensor disconected. Moet je deze zelf loshalen of doet de PC3 dit. Dit is mij niet geheel duidelijk.
En boveral...waar zit deze sensor.
Hoop dat je me verder kan helpen.
Mvgr
Edwin
Vega
Gast
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #2 Gepost op:
1 september 2009, 23:15:08 »
Hallo,
Ik vermoed, lees; VERMOED, dat die O2 sensor disconnected infeite de fz1 op zijn volle kracht is, dus 150pk.
Indien niet correct mag iemand me verbeteren ben ik ook weer wat wijzer
Robbedoes
Gast
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #3 Gepost op:
2 september 2009, 09:13:29 »
De O2 sensor is de Lamda sonde die in onderaan de motor in de uitlaatbocht steekt.
Nielssino
Gast
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #4 Gepost op:
21 januari 2010, 14:05:25 »
Mijn FZ1 met PC3 is afgesteld in Oss.. uitlaat is LEo vince GP style, weet iemand wanneer de DB killer eruit wordt gehaald of dit gevolgen heeft voor het
vermogen, komt er juist meer bij (heb de indruk dat hij onderin nog iets sneller is) of is dit alleen een sensatie?
fredx3
Nieuweling
Berichten: 47
No Risk No Fun
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #5 Gepost op:
22 januari 2010, 15:57:50 »
In theorie loopt een viertakt het meest vrij zonder tegendruk en dus demping. Daarom maken de racejongens zoveel lawaai, geen demping is ongeremde vermogensafgifte. De stroming kan wel beinvloeden (vorm van de bochten) maar daarin heb je niet heel veel keus
Mijn ervaring met de LeoVince is inderdaad de sensatie zonder db killer. Overigens brand de vulling er vanzelf uit dus ook met Db killer gaat de uitlaat steeds meer lawaai maken.
Groeten
Fred
Nielssino
Gast
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #6 Gepost op:
24 januari 2010, 23:30:12 »
Hoi Fred,
Bedankt voor je toelichting
heb je ook enig idee of het "helemaal vrij lopen" zonder DB killer nog enkele Pk's toevoegt of dat deze nagenoeg te verwaarlozen zijn?
Groet,
Niels
fredx3
Nieuweling
Berichten: 47
No Risk No Fun
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #7 Gepost op:
27 januari 2010, 18:00:25 »
Het blok loopt nog wat vrijer zonder Db Killer maar harder ga je niet. ook met Db killer krijg je bekeuringen......
Fred
Nielssino
Gast
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #8 Gepost op:
30 januari 2010, 00:18:10 »
zie hier mijn grafiek
gr. niels
PS. waarden zijn met LEo Vince GP (met db killer), K&N luchtfilter en PC5.
FZ1-Bike
Algemene moderator
Held
Berichten: 1141
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #9 Gepost op:
4 februari 2010, 09:14:03 »
Mooi grafiek Niels , maar heb je geen run gemaakt zonder db-killer
Dan zou je misschien nog meer vermogen hebben.
Gr.Wouter
Dit zijn de gegevens van mijn FZ1 op de Dyno-bank bij de imp. van Power Commander in Oss.
147.43 pk op het achterwiel en een koppel van 99.24 NM.
* PC3 en O2 sensor verwijderd
* G&G uitlaatdemper en de DB-Killer eruit.
* K&N luchtfilter gaf geen vermogen winst op mijn bike..
«
Laatst bewerkt op: 4 februari 2010, 09:26:59 door FZ1-Bike
»
scrap
Junior
Berichten: 76
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #10 Gepost op:
4 februari 2010, 12:40:06 »
Bij mijn Fz1s 2007 (met K&n,PC ,airbox mod en Akra) scheelde het 8pk met of zonder db killer.
er zat wel een tijdje tussen 2 metingen (paar duizend km),maar wel op zelfde bank.
Fatopi
Senior
Berichten: 259
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #11 Gepost op:
4 februari 2010, 20:43:09 »
Iik zit aan de 152 Pk en 113Nm op het achterwiel
Akra slip on
RB3
O2 sensor overbrugd
K&N filter
Akra gaf de grootste stap. Daar kwamen 8 Pk's en 7 Nm extra uit mijn blok rammelen.
Nielssino
Gast
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #12 Gepost op:
4 februari 2010, 23:09:40 »
Hey Wouter,
Zie inderdaad dat bij verschillende Fz1 houders het vermogen aanzienlijk toeneemt wanneer er geen DB killer in zit..
mijn bike heeft eigenlijk in eerste instantie op de bank gestaan omdat er een "Amerikaanse"mapping op zou zitten (op de pc5)
en idd de man uit Oss gaf aan dat hij slecht stond afgesteld. Zie in je reactie dat je 02 sensor verwijderd hebt, waar zit deze precies?
is dat hetgeen wat ze bij de auto de lampdasonde noemen? en heeft dit direct gevolg voor het vermogen?
Ondanks dat mijn bike met DB killer afgesteld is rij ik eigenlijk altijd (in nederland) zonder db killer, klinkt veel beter
Ciao,
Niels
FZ1-Bike
Algemene moderator
Held
Berichten: 1141
Gelogd
Re:Power Commander mapping
«
Reactie #13 Gepost op:
5 februari 2010, 07:52:07 »
Hallo Niels,
Als je in Oss bent geweest , hebben ze daar bijna zeker de 02 sensor losgemaakt.
Je zou ze even kunnen bellen en vragen.
Ik denk zelf dat de Power Commander III niet goed werkt als de 02 sensor er nog in zit.
De 02 sensor zit aan de linkerkant. (volg de zwarte draad die vanaf de O2 sensor ( lambdasonde ) komt em dan kom je vanzelf bij de connector )
Print
Pagina's: [
1
]
Yamaha Forum
»
FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen
»
Algemene vragen over je FZ1
(Moderators:
Fz1-Bert
,
FZ1-Bike
) »
Power Commander mapping