Algemeen > kletspraat/Algemeen

nieuwe FZ1 met Crossplane motorblok

(1/6) > >>

stefankando:
ik weet niet of deze al gepost is maar kijk ff

Yamaha's powernaked, de FZ1, zal in de (nabije) toekomst worden voorzien van het Crossplane motorblok van de R1, zo weten onze Franse collega's van MotoRevue te melden. Vraag is alleen, wanneer...

Het zou een logische evolutie zijn in de ontwikkeling van de populaire naked, waarmee Yamaha op het gebied van sportieve nakeds een trend zette en sindsdien de boventoon voerde. Tot dit jaar Ducati met de 155 Pk sterke streetfighter de FZ1 van de kroon afstootte.

Door toepassing van het crossplane motorblok van de R1 zou Yamaha de FZ1 niet alleen vermogenstechnisch naar een hoger plan kunnen tillen, daarnaast zou de geluidssensatie beschikbaar komen het sterk in populariteit stijgende sportieve naked segment.

Volgens het Franse MotoRevue zou de nieuwe FZ1 eveneens worden voorzien van de zeszuiger remklauwen zoals die terug te vinden zijn op de R1 en MT01. Ook zou de FZ1 een nieuwe outfit aangemeten krijgen, die sterk op de R1 is geënt.

In reactie heeft Yamaha laten weten de nieuwe FZ1 crossplane niet in 2010 op de markt te zullen zetten, maar sloot het model in de toekomst niet uit. Dus zullen we nog even moeten wachten tot het nieuws voor 2011.

vincefazer:
Deze foto en gegevens zwerven al een tijdje over het internet.

Zou wel erg leuk zijn, dan weet ik wel wat mijn volgende motor wordt...

FZ1-Bike:
Yamaha was het kroontje al kwijt aan de B-King met een vermogen van 184 pk en het koppel 146 Newtonmeter. :'(

Maar het is zeker dat Yamaha de kroon terug wil , ik hoop dat ze met deze uitvoering komen.

Gr.Wouter  :]

stefankando:
zou dit beest te temmen zijn :o

vincefazer:
Hij staat op deze foto in ieder geval al op sportievere banden, dus laten we het hopen.
Zal wel richting de 165pk ofzo gaan...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie