Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Vandaag, 3 dagen voor vertrek naar Zwarte Woud, heb ik men motor binnengebracht voor zen 11000km onderhoud (groot). Al sinds enkele weken, een goeie 1000km, voelde ik iets verkeerds aan men voortrein. Als ik tussen de 75 en de 100 per uur men stuur losliet ging datzelfde stuur geweldig hard bewegen, ik dacht eerst aan men balhoofd daar ik dit zelfde fenomeen met men vorige GSXF600 ook heb gehad. Vorige week ondervond ik ook dat ik bij traag rijden, lees <20km/u, het gevoel kreeg recies of er zat een slag in men voorwiel. Na lang zoeken, en teste met verschillende veerafstellingen (dacht eerst dat ze niet goed stond afgesteld), ... kwamen men dealer en ik daarnet tot de conclusie dat men voorband Michelin Pilot Road (originele band fabriek af) een bobbel vertoonde. Hij vertelde mij dat dit een vaak voorkomend probleem is bij dit type band. Ik ben er nooit zot van geweest van deze banden. Omdat men achterrubber nog niet versleten is heb ik gezegd om er vooraan alvast een Bridgestone Bt023 op te laten leggen. Ook beetje kostenbesparend want nu gelijk 2 banden vervangen kwam me ff te duur uit. Zijn er nog die dit soort fratsen met banden heeft meegemaakt, hoeft niet persé met een Fz1 of Fazer. Greetz Quickey
heb zowel voor als achter michelin power pure, tot nu toe TOPPIE
Citaat van: GotFazeD op 31 augustus 2010, 21:38:46 heb zowel voor als achter michelin power pure, tot nu toe TOPPIEIk kan op de website van Michelin niets vinden over de Pure.Is deze nou sportiever dan de Pilot Power 2CT?Of juist niet?Sorry, wel een beetje offtopic
Please back on topic.Anders komen er te veel off topic posts in het topic "De Fz1 Fazer Sa van Quickey"
Citaat van: FZ1 N Menke op 1 september 2010, 19:29:03Please back on topic.Anders komen er te veel off topic posts in het topic "De Fz1 Fazer Sa van Quickey"Ur right, sorry Quickey en de rest
dit weekend teruggekomen van een weekje Zwarte Woud, man man wat een omgeving om te rijden. op heel de week geen 1 flitspaal gezien en maar 2 polizei kerels. Heb hier men voorband deftig kunnen inrijden. Die B500 wat een baan is me dat snel, bochtig (vooral voor Triberg voor de kenners), goeie asfalt. Zijn ook even Zwitserland binnegewipt naar de Rijn watervallen in Schaffhausen gaan kijken de weg naar daar als je Zwitserland binnekomt is ook eentje om alle vingers en tenen af te likken. Ik heb me super geamuseerd dus volgend jaar zowieso terug, zou zelf gewoon eens een verlengd weekendje die kante wille uitgaan. Hebben er 7 dagen gezeten en jammer genoeg 3 dagen regen gehad, en serieuze regen (zoals dat alleen in het Zwarte OWud kan) maar de andere dagen toch een dikke 2000km gebold. ik vond het echt bangelijk suuuuuuuuuuuuper leuk. En an kom ik hier in België aan, de ene put na de andere bult, flitspale, ergerlijke mensen op de baan, ach ja we hebbe het dan toch maar weer gehad.
Citaat van: Quickey op 14 september 2010, 17:49:06dit weekend teruggekomen van een weekje Zwarte Woud, man man wat een omgeving om te rijden. op heel de week geen 1 flitspaal gezien en maar 2 polizei kerels. Heb hier men voorband deftig kunnen inrijden. Die B500 wat een baan is me dat snel, bochtig (vooral voor Triberg voor de kenners), goeie asfalt. Zijn ook even Zwitserland binnegewipt naar de Rijn watervallen in Schaffhausen gaan kijken de weg naar daar als je Zwitserland binnekomt is ook eentje om alle vingers en tenen af te likken. Ik heb me super geamuseerd dus volgend jaar zowieso terug, zou zelf gewoon eens een verlengd weekendje die kante wille uitgaan. Hebben er 7 dagen gezeten en jammer genoeg 3 dagen regen gehad, en serieuze regen (zoals dat alleen in het Zwarte OWud kan) maar de andere dagen toch een dikke 2000km gebold. ik vond het echt bangelijk suuuuuuuuuuuuper leuk. En an kom ik hier in België aan, de ene put na de andere bult, flitspale, ergerlijke mensen op de baan, ach ja we hebbe het dan toch maar weer gehad. Toppie riijden daar. ben er begin juli geweest .Werd bij de B500 geflitst (vanvoren )Vaak ga ik bij een 3-daags weekend naar de Eifel de kante van Kaiserslautern op.Is dichterbij maar net zo mooi om te rijden.Kortom Duitsland is ideaal om lekker : terijden.... te eten(drinken-wel met mate) en is best wel goedkoop (in Mei, hotelkamer tussen de €35-€45 incl. ontbijt)
zo een zumo is een zeer fraaie navi en komt constant als een van de beste uit alle testen