Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Citaat van: ruben op 29 juni 2008, 21:38:00Citaat van: Spritze op 29 juni 2008, 21:14:34Citaat van: FZ1-Bike op 28 juni 2008, 22:24:35Citaat van: Spritze op 18 juni 2008, 22:24:25Tip van Jip:De RSC stuurdempers van Hyperpro zijn erg gevoelig voor de "zwaardere" instellingen.Gevolg is dat ze dan binnen de kortste keren gaan lekken of nog erger dat het binnenwerk je tegemoet komt via de geleider.Staan ze bekend om.De servicevan Hyperpro is erg goed , dus als het binnenwerk eruit komt zal het zeker worden vervangen.Gr.Wouter Ik kan je vertellen dat je gewoon een nieuwe krijgt als je het goed doet Maar voor mij geen HyperPro meer.Mijn Racer was volledig HyperPro afgeveerd, goede prijs kwaliteit verhouding.Maar mijn vertrouwen is destijds gedeeltelijk verloren gegaan toen op Zolder de stuurdemper olie door de lekkage langs mijn voorvork afdrupte. Gelukkig was de sessie net afgelopen en reed ik net naar binnen toen ik het constateerde.Zweten van een stuurdemper kan ik nog begrip voor opbrengen, maar het hele binnenwerk incl. olie eruit.................het kan gebeuren maar eigenlijk nog nooit gehoord van hyperpro, je zal een maandag morgen dempertje gehad hebben, maar om meteen te zeggen alles is klote, nee vind ik dus nietDan moet je volgens mij iets beter lezen, ik heb dat nooit gezegd. Ik zeg namelijk dat ze een goede prijs kwaliteits verhouding hebben, maar dat ik mijn vertrouwen een beetje kwijt ben geraakt.Tis geen maandagmorgen demper geweest, er zijn genoeg testen die het aangeven bij dit type demper.Is gewoon een bekend probleem, een vriend van me had het zelfde met de demper op zijn R1.Hou je de instellingen in de lage regionen, dan zal de stuurdemper gewoon perfect werken.Testen geven ook aan dat deze stuurdempers teveel op hun flikker krijgen bij zwaardere instellingen en dat daar de stuurdemper niet op berekened is.Persoonlijk ga ik voor een Bitubo.Maar het is gewoon een tip om af en toe in de gaten te houden. Vooral voor diegene die hem ook echt nodig hebben en niet als poser spul erop hebben.
Citaat van: Spritze op 29 juni 2008, 21:14:34Citaat van: FZ1-Bike op 28 juni 2008, 22:24:35Citaat van: Spritze op 18 juni 2008, 22:24:25Tip van Jip:De RSC stuurdempers van Hyperpro zijn erg gevoelig voor de "zwaardere" instellingen.Gevolg is dat ze dan binnen de kortste keren gaan lekken of nog erger dat het binnenwerk je tegemoet komt via de geleider.Staan ze bekend om.De servicevan Hyperpro is erg goed , dus als het binnenwerk eruit komt zal het zeker worden vervangen.Gr.Wouter Ik kan je vertellen dat je gewoon een nieuwe krijgt als je het goed doet Maar voor mij geen HyperPro meer.Mijn Racer was volledig HyperPro afgeveerd, goede prijs kwaliteit verhouding.Maar mijn vertrouwen is destijds gedeeltelijk verloren gegaan toen op Zolder de stuurdemper olie door de lekkage langs mijn voorvork afdrupte. Gelukkig was de sessie net afgelopen en reed ik net naar binnen toen ik het constateerde.Zweten van een stuurdemper kan ik nog begrip voor opbrengen, maar het hele binnenwerk incl. olie eruit.................het kan gebeuren maar eigenlijk nog nooit gehoord van hyperpro, je zal een maandag morgen dempertje gehad hebben, maar om meteen te zeggen alles is klote, nee vind ik dus niet
Citaat van: FZ1-Bike op 28 juni 2008, 22:24:35Citaat van: Spritze op 18 juni 2008, 22:24:25Tip van Jip:De RSC stuurdempers van Hyperpro zijn erg gevoelig voor de "zwaardere" instellingen.Gevolg is dat ze dan binnen de kortste keren gaan lekken of nog erger dat het binnenwerk je tegemoet komt via de geleider.Staan ze bekend om.De servicevan Hyperpro is erg goed , dus als het binnenwerk eruit komt zal het zeker worden vervangen.Gr.Wouter Ik kan je vertellen dat je gewoon een nieuwe krijgt als je het goed doet Maar voor mij geen HyperPro meer.Mijn Racer was volledig HyperPro afgeveerd, goede prijs kwaliteit verhouding.Maar mijn vertrouwen is destijds gedeeltelijk verloren gegaan toen op Zolder de stuurdemper olie door de lekkage langs mijn voorvork afdrupte. Gelukkig was de sessie net afgelopen en reed ik net naar binnen toen ik het constateerde.Zweten van een stuurdemper kan ik nog begrip voor opbrengen, maar het hele binnenwerk incl. olie eruit.................
Citaat van: Spritze op 18 juni 2008, 22:24:25Tip van Jip:De RSC stuurdempers van Hyperpro zijn erg gevoelig voor de "zwaardere" instellingen.Gevolg is dat ze dan binnen de kortste keren gaan lekken of nog erger dat het binnenwerk je tegemoet komt via de geleider.Staan ze bekend om.De servicevan Hyperpro is erg goed , dus als het binnenwerk eruit komt zal het zeker worden vervangen.Gr.Wouter
Tip van Jip:De RSC stuurdempers van Hyperpro zijn erg gevoelig voor de "zwaardere" instellingen.Gevolg is dat ze dan binnen de kortste keren gaan lekken of nog erger dat het binnenwerk je tegemoet komt via de geleider.Staan ze bekend om.
Ik ga gezellig ff mee en ben vrijdag rond 16:30 bij je Ruben... is dat ok ?
Die staan er toch ook bij Rob Gr.Wouter
je vergeet de progressieve voorveren
Citaat van: Roadrad op 2 juli 2008, 11:09:51je vergeet de progressieve voorveren zie je de verschillen rob, die erin zitten en die komen gaan, zitten dus zeker geen progessieve in
Citaat van: ruben op 2 juli 2008, 16:10:55Citaat van: Roadrad op 2 juli 2008, 11:09:51je vergeet de progressieve voorveren zie je de verschillen rob, die erin zitten en die komen gaan, zitten dus zeker geen progessieve intuurlijk zie ik verschil... de lengte in ieder geval... en de Hyperpro veer heeft meer dichter op elkaar gewonden delen maar de originele is zeker wel progressief hoor... dat zie je toch ook wel ?
Zojuist besteld:Bitubo raceservice had 15% korting op de stuurdempers, dus dat scheeld dan weer ff.Over2 a 3 weken komt hij bij de leverancier aan.Dus ik moet nog even geduld hebben.