Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Citaat van: Spritze op 18 mei 2010, 12:57:18Dat dacht ik ook, maar daar ben ik toch vies van terug gekomen.Met de FZ1 rij ik meer op mijn achterwiel dan goed voor me is Zijn dat powerwheelies of geforceerde wheelies, met koppeling erbij of door even in te houden en dan weer knalhard op het gas te gaan?Wat is je tandwielverhouding?
Dat dacht ik ook, maar daar ben ik toch vies van terug gekomen.Met de FZ1 rij ik meer op mijn achterwiel dan goed voor me is
Ik vind het erg knap!Heb veel geoefend met de koppeling in 1 en 2, even koppeling erbij pakken en laten schieten, maar het wil bij mij niet echt lukken.Ben veels te bang dat ie ineens veel te ver gaat.
Citaat van: vincefazer op 18 mei 2010, 14:41:17Ik vind het erg knap!Heb veel geoefend met de koppeling in 1 en 2, even koppeling erbij pakken en laten schieten, maar het wil bij mij niet echt lukken.Ben veels te bang dat ie ineens veel te ver gaat.Is niks knaps aan Vince.Gewoon oefenen.Ik ben ooit begonnen met wheelies op vermogen.Dus gewoon gas dicht/gas open.Beginnen met kleine hupjes, gaat in het begin nog niet om de hoogte.Belangrijkste is dat je je hersenen traint, klinkt stom I know.Maar uit reactie gooi je in het begin steeds het gas dicht, bang om te hoog te gaan.Je verstand geeft aan dat het gevaarlijk is dus gooi je instinctief het gas er af.Hoe vaker je die hupjes oefent, des te meer raakt je verstand (of het gebrek daar aan ) gewend aan je handeling.Daarna ga je vanzelf steeds hoger.Je snelheid hoeft ook niet heel hoog te zijn om een wheelie te maken.Belangrijkste tip: ALTIJD JE VOET OP DE ACHTERREM HOUDEN!!!Zou je namelijk echt veel te hoog gaan dan helpt gas los niet meer.De enige manier is dan om de voetrem in te trappen.Maar dan moet je al heel gek hebben gedaan. De meeste die ik soms help met oefenen hebben het binnen een middag onder de knie en maken al best leuke wheelies.
Citaat van: Spritze op 18 mei 2010, 14:52:11Citaat van: vincefazer op 18 mei 2010, 14:41:17Ik vind het erg knap!Heb veel geoefend met de koppeling in 1 en 2, even koppeling erbij pakken en laten schieten, maar het wil bij mij niet echt lukken.Ben veels te bang dat ie ineens veel te ver gaat.Is niks knaps aan Vince.Gewoon oefenen.Ik ben ooit begonnen met wheelies op vermogen.Dus gewoon gas dicht/gas open.Beginnen met kleine hupjes, gaat in het begin nog niet om de hoogte.Belangrijkste is dat je je hersenen traint, klinkt stom I know.Maar uit reactie gooi je in het begin steeds het gas dicht, bang om te hoog te gaan.Je verstand geeft aan dat het gevaarlijk is dus gooi je instinctief het gas er af.Hoe vaker je die hupjes oefent, des te meer raakt je verstand (of het gebrek daar aan ) gewend aan je handeling.Daarna ga je vanzelf steeds hoger.Je snelheid hoeft ook niet heel hoog te zijn om een wheelie te maken.Belangrijkste tip: ALTIJD JE VOET OP DE ACHTERREM HOUDEN!!!Zou je namelijk echt veel te hoog gaan dan helpt gas los niet meer.De enige manier is dan om de voetrem in te trappen.Maar dan moet je al heel gek hebben gedaan. De meeste die ik soms help met oefenen hebben het binnen een middag onder de knie en maken al best leuke wheelies.Dan kom ik graag een middag oefenen bij je, als ik zo vrij mag zijn om mezelf uit te nodigen.
Citaat van: vincefazer op 18 mei 2010, 13:51:34Citaat van: Spritze op 18 mei 2010, 12:57:18Dat dacht ik ook, maar daar ben ik toch vies van terug gekomen.Met de FZ1 rij ik meer op mijn achterwiel dan goed voor me is Zijn dat powerwheelies of geforceerde wheelies, met koppeling erbij of door even in te houden en dan weer knalhard op het gas te gaan?Wat is je tandwielverhouding?Kiek em goan!Dat zijn gecontroleerde op de koppeling vanuit zijn 1 of 2, met de originele vertanding. (naar mijn mening de beste wijze)Gaat bijna vanzelf op een FZ1.
gister en vandaag nog even lekker wezen toeren in brabant, en lekker weer , trouwens nog een zwarte FZ1-n tegengekomen op de rotonde naar Mill- volkel/uden
Citaat van: Yellowdriver op 23 mei 2010, 16:26:36gister en vandaag nog even lekker wezen toeren in brabant, en lekker weer , trouwens nog een zwarte FZ1-n tegengekomen op de rotonde naar Mill- volkel/udenDie kan jij nooooooit gezien hebben