Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Vandaag Home > Numansdorp > Willemstad > Zevenbergschenhoek > Bleiswijk > homeWas heerlijk en gelijk de nieuwe bandjes "ingereden"
Citaat van: Bettieboe op 27 juni 2010, 18:01:14Vandaag Home > Numansdorp > Willemstad > Zevenbergschenhoek > Bleiswijk > homeWas heerlijk en gelijk de nieuwe bandjes "ingereden" (ff offtopic)Wat heb je er nu onder liggen?
En hier 2 piccies
Mooie foto's...
ik had vanmorgen een bijzondere band.... merk: band met schroefje erin. Shit. FZ1 de garage uitgeduwd, bandenspanning gemeten, schroefje gevonden in band en motor de garage weerin geduwd.Heeft zeker 6 meter gereden vandaag Waar ik deze week heenga... bandenboer dus . Lekker dan... en nog bijna nwe band weer laten vervangen. Het is niet anders
Citaat van: bluefz1s op 27 juni 2010, 21:38:09 ik had vanmorgen een bijzondere band.... merk: band met schroefje erin. Shit. FZ1 de garage uitgeduwd, bandenspanning gemeten, schroefje gevonden in band en motor de garage weerin geduwd.Heeft zeker 6 meter gereden vandaag Waar ik deze week heenga... bandenboer dus . Lekker dan... en nog bijna nwe band weer laten vervangen. Het is niet anders voor een gaatje in men achterband heb ik een reparatiekitje gebruikt, zijn een soort langwerpige plakkerige veters die je in het gat moet duwen met wat lijm en dan is de band weer net zoals ervoor. werkt prima bij mij, en tis goedkoper.
Ik heb in het verleden, in de tijd dat ik bij autobedrijf werkte, vaker een 'proppie' in de band gedrukt. Evenals diverse collega's en we hebben er nooit problemen mee ondervonden.Vaak wordt gesproken van een noodoplossing om thuis te komen maar we hebben wel eens geprobeerd een 'proppie' weer eruit te trekken. Dit gaat écht niet lukken. De enige manier waarop we bewegiging in dat kreng kregen was vanuit de binnenzijde van de band. Het goedje vulcaniseerd als het ware met het rubber van je band. Dus ik zou er gewoon mee rijden.Het plakken van een 'paraplu' aan de binnenzijde is natuurlijk ook een prima oplossing. Ook lekker mee doorrijden. Echter, dat is zoveel werk. Het wiel eruit, band eraf, plakken, band erop, balanceren, wiel weer terug monteren.........pfffffff.Het grootste probleem zit tussen de oren. Je weet dat er iets met je band gebeurd is en daarom rijdt het niet meer vertrouwd. Vergeet dat, want wanneer het toch weer fout mocht gaan gaat de band eerst weer zachtjes lekken en staat heus niet in 3 seconden plat. Ciao