Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Hoe bevalt dus Suz tot nu toe?
Qua vermogen wil ik wel geloven ja dat ie blijft gaan, dat mag ook wel met weer eens minimaal 30pk meer en minstens hetzelfde koppel.Alleen qua sturen, hoe stuurt ie nou tov de FZ1?
Dat had ik precies zo toen ik van mijn fazer 600 was overgestapt naar de FZ1, vond de FZ1 maar tegen vallen qua remmen.Maar wat inderdaad zo is, en ik mij ook later realiseerde, je rijdt nog sneller nog harder, dus je moet ook harder remmen omdat je meer snelheid hebt.Het is dus allemaal relatief, hoewel ik denk ik toch over ga op stalen remleidingen, die vond ik toch wel erg prettig op mijn oude fazer 600.Maar qua sturen, klinkt bekend en vreemd tegelijk, ik vind een FZ1 al relatief zwaar sturen in standaard trim. Is nu veel beter met hyperpro vering en tailriser, maar toch. Ik had eigenlijk verwacht dat jouw 1000 juist makkelijker zou sturen vanwege het sprotievere rijwielgedeelte, maar dat klopt dus alleen in lange snel genomen doordraaiers...??Wat dat betreft zou ik als alternatief eerder een GSXR750 nemen dan de 1.000.Maar goed dat hangt natuurlijk erg van je rijstijl en wensen qua motorkarakter af.
Je hebt wel je vering aangepast en dat scheelt ook een enorme slok qua wegligging.
Dat onder je uit duwen doe ik ook hoor, en dat doet de FZ1 ook meer dan goed, verbaast me alleen dat een SS met lichter gewicht, scherper balhoofd en kortere wielbasis, niet nog beter om te gooien is.Ben heel benieuwd hoe stabiel zo'n gix1000 dan is bij lange doordraaiers, want ik vind mijn FZ1 al bepaald niet instabiel.