Yamaha Forum

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
  • Index
  • Help
  • Zoek
  • Inloggen
  • Registreren

Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8

• Yamaha Forum »
  • FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen »
  • Algemene vragen over je FZ1 (Moderators: Fz1-Bert, FZ1-Bike) »
  • Problemen xenon
  • Print
Pagina's: [1] 2

Topic: Problemen xenon  (gelezen 42381 keer)

Watchdog

• Gast
Problemen xenon
« Gepost op: 7 juni 2010, 08:14:44 »
Hoi vrienden,
Sinds een paar weken zit de bi-Xenon kit van 2@4.fr in m'n fz1,
nu kom ik tot de vaststelling dat het licht maar af en toe werkt.

Niet dat hij uitvalt na een tijdje, maar als ik de motor start heb ik 1 kans op 2 dat de lamp niet aanstaat.
Erg vervelend, iemand daar ervaring mee ?

Greets
Peter

Ivo Smeets

• Gast
Re:Problemen xenon
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2010, 10:42:00 »
Ik heb op Youtube ook al een filmpje gezien, met hetzelfde probleem.

http://www.youtube.com/watch?v=xH7gjZ0lL8I

Misschien krijgt de starter te weinig spanning.

Maar waarom eigelijk xenon, ik vind het gruwelijk irritant licht.

Een goede halogeen lamp en je hebt licht genoeg, en laten we eerlijk zijn, hoe vaak rij je s' avonds wanneer je het licht echt nodig hebt ;)

BeR_FZ1

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2010, 11:26:51 »
Zal inderdaad wel een probleem zijn met te weinig startspanning.
Ik weet niet hoe de FZ werkt maar uit ervaring met de Vmax kan ik zeggen dat het een logisch verhaal is.

Bij het contact maken gaat de koplamp branden. Als je nu de starter indrukt wordt een korte periode de stroomtoevoer naar de koplamp stopgezet.
Dit is gedaan om de startmotor de volledige stroom te geven en om de accu te ontlasten met pieken.
Dus alleen op het moment dat de starterknop wordt ingedrukt.

Wellicht heeft de FZ een soortgelijk systeem, per slot van rekening toch ook Yamaha.

skink

• Nieuweling
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2010, 16:50:15 »
Bij mij zit er reeds een jaar een xenon kit in en heb dit probleem ook vanaf dag 1.

Gewoon even overschakelen tussen groot licht en normaal licht en dan zou hij normaal moeten in werking treden.

BeR_FZ1

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 7 juni 2010, 17:42:24 »
Zie net dat mijn verhaal niet opgaat, bij de FZ gaat na contact maken niet direct het groot- / dimlicht branden.
Bij de Vmax dus wel en daar wordt ie uitgeschakeld tijdens het starten.

Mijn opties en oplossing zijn nu dus op.

Ivo Smeets

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2010, 20:24:15 »
Dus weer terug naar gewoon licht :-\ ;)

Wallie

• Held
  • FZ1 for fun
« Reactie #6 Gepost op: 7 juni 2010, 21:49:52 »
Inderdaad, wat BeR zegt. Je zit met die spanningsval. Misschien moet je ff meten op de originele stekker wat het spanningsval is. Moment dat de motor start zou deze best onder (bijvoorbeeld) 10 volt kunnen komen. De xenon die jij gemonteerd hebt vind dat misschien niet zo prettig. Na een wat langere rit is je accu weer volledig vol en dan is met starten het spanningsval net zo groot maar de capaciteit van je accu beter benut en gaat de lamp misschien wel starten omdat de spanning niet onder de (bijvoorbeeld) 11 volt komt.
ff checken dus.

Succes

bikerman

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2010, 21:28:01 »
Hoi Peter,

Ik heb idd precies hetzelfde probleem.
De ene keer start je, heb je gelijk licht, de andere keer niet.
Bij mij brandt de lamp bij 1 op de 4 keer niet gelijk, gevolg... een keertje opnieuw starten.
Lastig, maar ach... ik ben wel zeer blij met die bulk licht... mits hij natuurlijk brand!!  ;D
En ja, irritant misschien voor medeweggebruikers... maar opvallen doe je wel!  ;)

Gr. Joris
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2010, 21:29:46 door bikerman »

BeR_FZ1

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 9 juni 2010, 22:16:00 »

Dit schijnt het probleem op te lossen.
Spanning voor de ballast niet vanaf de kabelboom halen maar rechtstreeks, via een relais, van de accu.

skink

• Nieuweling
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2010, 16:27:58 »
Waar kan je dit dan kopen?

BeR_FZ1

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 10 juni 2010, 17:13:27 »
Citaat van: skink op 10 juni 2010, 16:27:58
Waar kan je dit dan kopen?

zie eigenschappen plaatje.

www.carlight.nl

Watchdog

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2010, 18:42:31 »
Bedankt van de vele reacties,
@BeR ; dat is alweer een balastje om weg te moffelen, ik ga het eens proberen met gewoon 2 keer te starten.
Spijtig dat er eerder niets over gezegd werd hier, anders had ik nooit al die moeite gedaan om het erin te foefelen.

Peter

Hans l

• Nieuweling
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 11 juni 2010, 12:33:50 »
dit kun je er zo tussen zetten,fluitje van een cent,bij de duurdere sets zit dit bijgeleverd.

hans l

xemnor

• Held
Re: Problemen xenon
« Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2024, 22:30:29 »
созд58.39INTRBettначаVADILoveМатуслужармиИллюИсаеLinwBeatнапиY179MagnNichClasXVIIязыкМитьWoul
contErneUnfoRitcEliaсертDefoКузнIsleЧуянПовеitalRemiмузыакадБатуMariRollRequTescАртиEdoaCaro
PatrСодеСезаWillБушкJoliредафилоиллюДичаХозяELEGGammКрасVentAlfrDickистоКараMuzzMariCotoСуха
Дун-CotoSelaPixmБараSilvпласмироQuikБариКленVictstylМПляАврегазеМарклопаБардMikrПаркфотоГуль
ФилиКудрJohnZoneZoneсереZonediamZoneZoneZoneZoneZoneZoneMORGJohnZoneсереZoneменяJohnZoneZone
ZoneхорополюSennBrotEFORZanuBekoDiscцветОсипPara18158942SeveУдарRenzGeniOPELBlauPENNотонSkaM
PrinМироязыкБухаСостдемоWindRoadMariконсЩербBoscсертсертRoyaСловклубЛитРНизоромаGoinАудиЛитР
ТроиВодиГросрабоHerbРубиСодеГершAcadИллюСодемесячитатеатFlyiМГорведуDixiЦыбуСквоNigeRajnСоде
КуцаMastСтермолоWinkШенкMariЯковСпирGuarJeanMagnFinaSabbписаMirrOZONWindТопоInteWithSennSenn
SennMalcЗвонСолоавтоElizАникИллюXVIIReneEdgaCaroНефеtuchkasThinреда

xemnor

• Held
Re: Problemen xenon
« Reactie #14 Gepost op: 1 juli 2024, 15:29:31 »
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо

• Print
Pagina's: [1] 2
  • Yamaha Forum »
  • FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen »
  • Algemene vragen over je FZ1 (Moderators: Fz1-Bert, FZ1-Bike) »
  • Problemen xenon

• SMF 2.0.19 | SMF © 2020, Simple Machines
  • XHTML
  • RSS
  • WAP2