Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Citaat van: FZ1 N Menke op 19 juli 2010, 22:02:52Citaat van: BeR_FZ1 op 19 juli 2010, 21:13:18Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?Ik heb van het standaard tandwiel één tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie Ik hoop toch niet dat je dat serieus meent he Nee hoor ik heb hem wel afgeslepen maar op het achtertandwiel weer vastgelast, zo is die achter een tandje groter geworden
Citaat van: BeR_FZ1 op 19 juli 2010, 21:13:18Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?Ik heb van het standaard tandwiel één tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie Ik hoop toch niet dat je dat serieus meent he
Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?Ik heb van het standaard tandwiel één tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie
Ik heb de motor ongeveer 3 sec tegen de toerenbegrenzer laten stuiteren alvorens het gas weer te minderen, dus de GPS heeft de tijd gehad om echt de werkelijke snelheid te meten.Het is meteen ook de reden waarom ik toch wel snel een speedohealer geïnstalleerd wil hebben, want ook je odo meter en je dagteller loopt nu veels te snel op.Klopt echt geen bal meer van.Qua rijden is het werkelijk ONGELOVELIJK, zo had de FZ1 uit de fabriek moeten komen, 16/47 is waanzinnig. Ik dacht dat 17/47 al snel was, maar dit is even andere koek hoor!Sorry Spritze, maar ik kwam een tweetal GSXR 1000 tegen in de eifel, en dat ik ze in de bochten ging pakken had ik van mezelf wel verwacht (ahum dit klinkt anders dan ik het bedoel....), maar ook op de rechte stukken waren ze geen enkele partij. Pas dik boven de 200 km/u kwamen ze er langs, nou goed dat rij ik toch maar zelden dus dat vind ik geen punt.
Ik wacht nog steeds op de speedohealer, hij staat al ruim 1,5 week in bestelling...Gisteren in duitsland nog een keer de topsnelheid geprobeerd, wederom 292 km/u op de teller in de 6e versnelling tegen de toerenbegrenzer, nu wat langer vastgehouden om te kijken of de GPS dan beter de tijd had om de snelheid echt zeker vast te stellen.En ja het was iets harder, de absolute topsnelheid met de tandwielverhouding en het standaard maximum toerental bleek 253 km/u op de GPS te zijn.