Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
Hoe bevalt de 16/47 verhouding?Ik heb nu 17/47 en zit ook aan 16/47 te denken.Maar wordt hij in zijn 1 niet heel erg alleen maar voorwiel omhoog willen gooien?
als je je gewicht naar voren verplaatst moet het wel gek gaan wil je het voorwiel niet aan de grond kunnen houden en een lichte wheelie is toch geen probleem, een ander voordeel met 16 tands voor en 47 achter is als je rustig wilt toeren de motor in zijn zes kunt laten staan,bij 35 km in zijn zes trekt hij nog verrassend snel,vanuit stilstand en de versnelling in zijn zes een beetje spelen met de koppeling en je rijd zo weg, een ander voordeel is zo als ik al eerder heb geschreven de motor in zijn hogere toerengebied veel harder doortrekt, met de orginele tandwielen trekt hij boven de 220 niet zo hard meer door en duurt het best lang voor je aan zijn top zit, verassend hoe hij nu doortrekt naar de 245. van de 245 ot de toerenbegrenzer aanspreekt duurt wel wat langer maar deze snelheden rij je toch bijna nooit, gewoon ander tandwieltje monteren aan de ketting hoeft niets te gebeuren en je hebt veel plezier als je van een beetje fun houd
Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?Ik heb van het standaard tandwiel één tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie
Citaat van: BeR_FZ1 op 19 juli 2010, 21:13:18Maar wat is het algemene advies nu mbt een kleiner tandwiel?Ik heb van het standaard tandwiel één tandje afgeslepen maar dat werkt niet, ik denk dan heb ik ook 16 tands maar nu maakt ie wel veel meer herrie Ik hoop toch niet dat je dat serieus meent he