Yamaha Forum

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
  • Index
  • Help
  • Zoek
  • Inloggen
  • Registreren

Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8

• Yamaha Forum »
  • FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen »
  • Algemene vragen over je FZ1 (Moderators: Fz1-Bert, FZ1-Bike) »
  • FZ1 Fazer: Uitlaat aan de grond en ABS problemen
  • Print
Pagina's: [1] 2 3

Topic: FZ1 Fazer: Uitlaat aan de grond en ABS problemen  (gelezen 116231 keer)

Hans

• Gast
FZ1 Fazer: Uitlaat aan de grond en ABS problemen
« Gepost op: 18 juni 2007, 17:15:52 »
Ik heb begin dit jaar een nieuwe FZ1 Fazer aangeschaft.
Hiervoor reed ik de fazer 600 uit 1998.

Je merkt duidelijk verschil in het rijden op zich. De nieuwe FZ1 is veel toegankelijker om een bochtje mee te pakken.

Nu vallen mij 2 dingen op aan de fiets:
Ik heb al enkele keren de beschermplaat van mijn (standaard) uitlaat aan de grond gehad, terwijl mijn stepje de grond nog niet geraakt heeft. Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Ook heb ik problemen met het ABS. Het ABS lampje gaat soms op een willekeurig moment branden zodat je weer lekker zonder ABS door het leven moet.
De dealer heeft het relais van de ABS pomp vervangen, waarna het weg leek te zijn, maar verleden week ging dat K.... lampje toch weer branden. Ook hier de vraag of er meer mensen last van hebben en of jullie weten wat de oplossing is?

Hans

:99

Fz1-Bert

• Algemene moderator
  • Senior
    • Yamaha Fz1
Re: FZ1 Fazer: Uitlaat aan de grond en ABS problemen
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2007, 19:47:56 »
Hoi hans de grondspeling is inderdaad niet veel je gebruikt het rubber van de band dus optimaal
het ligt ook wel hoe zwaar je bent denk dat je daar niet veel aan moet veranderen.
of een andere schokdemper of andere uitlaat

over het abs probleem heb het hier nog niet meegemaakt heb zo het werkplaats handboek ook niet bij de hand van 2007
meestal als de lamp brand heeft het systeem een foutcode dan kun je al een bepaalde richting zoeken.
mijn vraag is blijft de abs lamp ook branden ?? of als je het contact uit en aan zet is het weer verdwenen ??
kijk ook eens rondom de abs sensoren aan de wielen dat je daar niks aparts  ziet
of heb je wat veranderd of banden gewisselt ??

Een goede dealer moet daar uit kunnen komen want de motor zit nog volop in de garantie ??

Gr bert
Pluk de dag rij lekker op een Fz1

ruben

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2007, 20:13:09 »
sinds vandaag dezelfde problemen met het abs
 bij hard remmen zodat je de abs gebruikt gaat mijn abs lampje ook knipperen en dat blijft hij doen pas bij contact aan en uit zetten blijft hij uit het gebeurd weer bij dezelfde handeling

heb nu 750 km gereden  baal er wel van

ook vandaag het hogere puig windschermpje besteld het bulderde wel om mijn hoofd kijen of we er nu vanaf zijn

ook gisteren nog de taartschep er af gehaald en met een doe het zelfbeugeltje kentekenplaat er weer onder
achter knippers zijn nu weg meteen een andere achterlicht geplaats met de knippers erin
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2007, 21:58:37 door ruben »

Hans

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2007, 20:24:14 »
Na wat zoeken en in overleg met de importeur heeft mijn dealer de ABS computer vervangen. Heb er al weer redelijk wat kilometers opzitten sinds die tijd en het probleem is niet meer terug gekomen.

Overigens ging bij mij het lampje spontaan branden (maakte niet uit of je geremd had of niet) en bleef dan ook continue branden, totdat je het contact uitzette. Bij mij lijkt het nu echter opgelost.

Hans

Fz1-Bert

• Algemene moderator
  • Senior
    • Yamaha Fz1
« Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2007, 22:32:32 »
Citaat
Na wat zoeken en in overleg met de importeur heeft mijn dealer de ABS computer vervangen. Heb er al weer redelijk wat kilometers opzitten sinds die tijd en het probleem is niet meer terug gekomen.

Overigens ging bij mij het lampje spontaan branden (maakte niet uit of je geremd had of niet) en bleef dan ook continue branden, totdat je het contact uitzette. Bij mij lijkt het nu echter opgelost.

Hans

Hopelijk is het opgelost  8)
Ook de positieve dingen mogen gerust vermeld worden van jou dealer
want daar hebben we allemaal wat aan.

Hans

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2007, 16:50:42 »
Helaas is het weer gebeurd: na circa 300 km na het vervangen van de ABS computer is het ABS lampje weer gaan branden. Lekker balen dus. Begin augustus gaat mijn speeltje weer terug naar de dealer.

:'(

Fz1-Bert

• Algemene moderator
  • Senior
    • Yamaha Fz1
« Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2007, 19:21:12 »
Citaat
Helaas is het weer gebeurd: na circa 300 km na het vervangen van de ABS computer is het ABS lampje weer gaan branden. Lekker balen dus. Begin augustus gaat mijn speeltje weer terug naar de dealer.

Vond het ook al vreemd dat de ABS computer niet goed was.
Met mijn Auto technische achtergrond denk ik meer aan een sensor signaal wat niet goed is.
maar met een goed werkplaats handboek moet er uit zijn te komen.
het vergt wel enig zoek werk omdat de lamp niet constant brand.
maar een Yamaha dealer moet eruit kunnen komen ze kunnen ook nog terug vallen op de importeur.

Succes ermee

FZ1-Bike

• Algemene moderator
  • Held
« Reactie #7 Gepost op: 22 juli 2007, 10:19:22 »
Hans , een vraagje over je ABS probleem.
Heb je misschien een LED rem/achterlicht gemonteerd ???

Gr.Wouter

Roonfz1

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 22 juli 2007, 17:34:14 »
Wat heb dat met je ABS te maken, Wouter ??

Hans

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2007, 20:12:26 »
Nee, ik heb geen LED achterlicht gemonteerd.
De problemen ontstonden na ongeveer 1000 km (na zijn eerste beurt).
Ik had op dat moment nog helemaal niets aangepast aan de fiets.

Gisteren een stuk gereden en op een bepaald moment de achterrem in het ABS gehad. Tien minuten later ging het ABS lampje weer branden en zat ik dus weer zonder deze beschermengel.

De importeur is al geraadpleegd, maar de computer geeft geen foutcode aan bij het uitlezen. Dat maakt het dus erg lastig om naar de oorzaak te zoeken.

Begin augustus gaan ze weer een poging doen.

Hans

FZ1-Bike

• Algemene moderator
  • Held
« Reactie #10 Gepost op: 23 juli 2007, 09:39:49 »
Hans , waarom moet je tot augustus wachten ???
En heb je iets met je dealer afgesproken dat als er iets mis gaat doordat die ABS niet of niet naar behoren heeft gewerkt wie dan voor de schade opdraait.

Kijk eens op de Duitse site , daar hebben ze er ook last van .
Misschien vindt je daar wel een aanwijzing van het probleem.

Gr.Wouter

http://www.fazerforum.net/viewtopic.php?t=8393

Hans

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 23 juli 2007, 17:12:15 »
Wouter, dank voor je reactie    ;)

Helaas is de chef monteur van mijn dealer nu met vakantie, daarom moet ik nog 2 weken wachten. Tegen die tijd ga ik zelf met vakantie en zet dus mijn FZ1 bij de dealer, terwijl ik lekker van de zon ga genieten. Haal hem weer op als ik terug ben.

Ik heb de dealer niet aansprakelijk gesteld. Verwacht daar ook niet zoveel van want die aansprakelijkheid wijzen ze toch af.  Ze doen wel erg hun best om het op te lossen dus ik laat het maar zo.

Op die Duitse site komt dit probleem inderdaad ook voor. Ik zie dat ze het op een gegeven moment hebben over een magnetisch veld. Dat kan het bij mij niet zijn want het komt telkens op een andere plek boven. Remvloeistof zal ik eens nalopen maar dat lijkt me sterk bij een nieuwe fiets.

Groet,

Hans

Robbedoes

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 23 juli 2007, 20:50:49 »
Altijd jammer, dit soort probleempjes.
Het mooie van een forum zoals dit FZ1 forum, is dat je nu wel weet dat er meer FZ1's met dit probleem kampen.
Bij Yamaha en je dealer zullen ze toch ook erg graag willen uitzoeken wat het probeem is.
Misschien dat het zelfs wel tot een terugroepactie kan leiden om iets aan onze FZ1 te modificeren.

Ik verbaas me dan ook over het feit dat je dealer gewoon wil wachten tot de monteur weer terug van vakantie is.
Als ik de verantwoordelijke man bij de Yamaha importeur zou zijn, zou ik toch erg graag een mannetje aan dit probleem willen zetten om dit zo snel mogelijk op te lossen.

de beek

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2007, 21:59:34 »
heb ook problemen met mijn abs,ze gaan er volgende week naar kijken.
het lampje begon bij mij ook te branden daarna had ik het idee dat de
abs niet meer werkte,dit bleek ook zo te zijn toen ik het teste kwam mijn achterwiel
wel een half meter vrij van de grond

Hans

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 28 juli 2007, 12:40:25 »
Het klopt dat als het lampje van je ABS gaat branden, de ABS functie is uitgeschakeld. Ik heb zonder brandend lampje met mijn achterrem al een paar keer het ABS aangesproken. Als bij mij het lampje brandt en je gaat flink in de ankers dan blokkeert het achterwiel. (voorwiel maar niet proberen te blokkeren  ::)

• Print
Pagina's: [1] 2 3
  • Yamaha Forum »
  • FZ1-N (Naked) en FZ1-S (Fazer) alle modellen »
  • Algemene vragen over je FZ1 (Moderators: Fz1-Bert, FZ1-Bike) »
  • FZ1 Fazer: Uitlaat aan de grond en ABS problemen

• SMF 2.0.19 | SMF © 2020, Simple Machines
  • XHTML
  • RSS
  • WAP2