Nieuws: Welkom op Het yamaha-forum veel te vinden over FZ1 en FZ8
zo puf puf...blaass.... ff dit oude topic onder het stof vandaan halen... Hans: hoe is het verder gegaan met het ABS lampje ? ik heb zelf een FZ1n van nu 2 weekjes oud en regelmatig het probleem van het brandende ABS lampje... vandaag heeft ie zijn 1000 beurtje gehad maar ze hebben niets kunnen vinden...
Citaat van: Roadrad op 12 juli 2008, 18:55:48zo puf puf...blaass.... ff dit oude topic onder het stof vandaan halen... Hans: hoe is het verder gegaan met het ABS lampje ? ik heb zelf een FZ1n van nu 2 weekjes oud en regelmatig het probleem van het brandende ABS lampje... vandaag heeft ie zijn 1000 beurtje gehad maar ze hebben niets kunnen vinden... is het probleem nu weg rob na de eerste beurt en ze er naar hebben gekeken
Het probleem met het ABS-lampje heb ik ook gehad... Het lampje ging branden nadat ik hard geremd had en het ging pas uit als ik het contact afzette en terug op.Maar dit vond ik natuurlijk niet kunnen omdat ik de motor diezelfde dag had gekocht, en er juist 40km op de teller stonden toen het voorviel...Dit bleek dus omdat ik een LED lamp had laten steken ter vervanging van het originele achterlicht...van het merk clear-alternatives.Echt een zeer mooi uitzicht, maar het werkte dus niet ideaal...De uitleg voor het aangaan van het ABS-lampje was dat het weerstandswaarde van deze lamp niet meer dezelfde was als de originele... Dus ik dacht, dat moet gemakkelijk op te lossen zijn met de juiste weerstand er tussen te schakelen...Dit viel dus dik tegen!!! Ik bleek de eerste te zijn met een nieuwe fazer ABS die dit achterlicht liet plaatsen.Het is ondertussen geleden van april... ben ondertussen al vijf keer terug naar mijn dealer geweest om een andere weerstand uit te proberenOndertussen is de verdeler van deze ledlamp al zelf tot bij mijn dealer gekomen om de weerstand zelf te plaatsen om hij dacht dat de mechaniciens iets verkeerd deden bij het aansluiten... Hij is er de hele dag mee bezig geweest en op het einde van de dag werkte de lamp nog niet zoals het moest..Ik heb dus van ellende het originele achterlicht terug laten plaatsen met enkel led pinkertjes... jammer maar helaas... wouter